OP Ryhmä palkittiin vuoden 2023 työnantajabrändinä

Vuoden parhaat rekrytointialan teot ja tekijät palkittiin torstaina 2. marraskuuta järjestetyssä Rekrygaalassa. OP Ryhmän valintaa vuoden työnantajabrändiksi tuomaristo perusteli erottuvuudella, pitkäjänteisellä brändityöllä ja työntekijöiden aktiivisuudella sosiaalisessa mediassa.

OP Ryhmä on valittu vuoden 2023 työnantajabrändiksi vuosittaisessa Rekrygaalassa. Palkinto myönnetään työnantajalle, joka on suunnitelmallisesti rakentanut vetovoimaista työnantajabrändiään. Palkintoa jaettaessa painotetaan pitkäjänteistä ja strategista työnantajabrändityötä yksittäisten kampanjoiden sijaan.  

Asiantuntijaraati perusteli voittajavalintaansa OP:n pitkäjänteisellä brändityöllä, muista alan toimijoista erottautuvalla kokeilevammalla ja avoimemmalla otteella sekä työntekijöiden aktiivisuudella sosiaalisen median kanavissa.

– Olen todella ylpeä ja iloinen tästä voitosta. Olemme tehneet monta vuotta töitä luodaksemme työympäristön, jossa jokaisella työntekijällä on mahdollisuus olla parhaimmillaan. Toimintakulttuurimme kannustaa asiakaskeskeisyyteen, tiimien itseohjautuvuuteen, jatkuvaan oppimiseen sekä toimintamme kehittämiseen yhdessä, kuvailee OP Ryhmän henkilöstöjohtaja Hannakaisa Länsisalmi. 

– Käynnistimme tänä vuonna myös Oranssin aallon vaikuttajaohjelman, jolla haluamme auttaa työntekijöitämme löytämään oman äänensä asiantuntijoina, tukea heitä some- ja viestintätaitojen kehittämisessä sekä vahvistaa heidän liiketoiminta- ja strategiaymmärrystään. Tavoitteemme on kouluttaa 1 200 lähettilästä kolmessa vuodessa. Jatkamme siis työnantajabrändityötä OP Ryhmässä vahvasti myös tästä eteenpäin, Länsisalmi jatkaa.

Rekrygaala on Duunitorin järjestämä vuosittainen tapahtuma, jossa palkitaan rekrytointialan tärkeimmät teot ja parhaat onnistumiset. Gaalaa on järjestetty vuodesta 2018 alkaen.