Kiitorata on ollut erittäin mielenkiintoinen ja antoisa kokemus, sillä olen päässyt alusta asti tekemään monipuolisia työtehtäviä hakukoneoptimoinnin ja sisällöntuotannon parissa. Työtehtävät ovat vaihdelleet pienistä taskeista laajempiin sisältökokonaisuuksiin, ja tämä on rytmittänyt työviikkoja mukavasti. 

Trainee-jakso on vastannut odotuksiani ja olen saanut omasta mielestäni paljon vastuuta sekä päässyt myös kehittämään tiimin tekemistä. Mieleenpainuvinta on ollut toimialasisältöjen parissa työskentely, joka on uusi, Pohjola Vakuutuksen yritysasiakkaille suunnattu sisältökokonaisuus. Oli myös hauska päästä kasvoksi Pohjola Vakuutuksen rekry-mainosvideolle, joka tuotettiin Linkedin markkinointia varten. 

Olen oppinut paljon verkkosivujen optimoinnista ja sisältöjen kehittämisestä sekä päässyt opettelemaan useiden eri järjestelmien ja alustojen käyttöä. Mielestäni tärkeintä on kuitenkin ollut oppia työskentelemään itseohjautuvassa tiimissä ja oppia aktiivisesti hyödyntämään koko tiimin osaamista. Olen päässyt tekemään useita työtehtäviä, joissa tiimityöskentely on ollut avainasemassa. Koen, että meidän tiimissä on ollut helppo kehittää itseään entistä itseohjautuvammaksi ja uskon että pystyn hyödyntämään tätä taitoa kaikissa tulevaisuuden työtehtävissäni. 

Kiitorata on hyvä mahdollisuus päästä työskentelemään isossa, mutta ketterästi toimivassa organisaatiossa. Kuuden kuukauden aikana ehtii omaksua talon tapoja ja kehittää valmiudet mahdollista jatkoa varten OP:lla. Mielestäni OP:lla pärjäväät henkilöt, jotka ovat kiinnostuneita kehittymään ja tulevat hyvin toimeen erilaisten ihmisten kanssa, hyvä asenne on kaikista tärkeintä. Oma persoona saa ja kuuluu näkyä. 

Vinski, Digital Marketing Specialist -trainee / Pohjola Vakuutus