OP Pohjola työnantajana
OP Pohjola työnantajana
OP Pohjola on asiakkaidensa omistama, Suomen suurin finanssialan toimija. Perustehtävämme on edistää omistaja-asiakkaidemme ja toimintaympäristömme kestävää taloudellista menestystä, turvallisuutta ja hyvinvointia. OP Pohjolan muodostavat itsenäiset osuuspankit sekä niiden omistama keskusyhteisö OP Osuuskunta tytär- ja lähiyhteisöineen. Yli 2 miljoonaa omistaja-asiakasta omistavat osuuspankit ja sitä kautta koko OP Pohjolan, jonka palveluksessa työskentelee noin 14 000 henkilöä.
OP Pohjolan visio on olla johtava ja vetovoimaisin finanssiryhmä Suomessa sekä asiakkaiden, työntekijöiden että kumppaneiden näkökulmasta. Ryhmän toiminta perustuu osuustoiminnallisuuteen – yhdessä tekemiseen ja menestyksen jakamiseen asiakkaidemme kanssa yhteisön tarpeita täyttäen.
Merkityksellistä työtä ja yhteiskunnallinen vaikuttaja
Me OP Pohjolassa teemme merkityksellistä työtä. Nykypäivänä merkitys nousee paitsi arjen kumppanuudesta myös roolista yhteiskunnassa ja perinnöstä, jonka jätämme tuleville sukupolville. Perinteistä ja arvoista nousevan historiamme innostamina rakennamme uutta OP Pohjolaa.
Työn merkitys nousee roolistamme yhteiskunnallisena vaikuttajana. OP Pohjolassa työsi on merkityksellistä itsellesi ja muille. Tarjoamme työntekijöillemme mahdollisuuden olla osa yhteiskunnallisesti sitoutunutta, tiiviisti aikaansa seuraavaa ja arvojaan vahvasti todeksi elävää työyhteisöä, jolle hullultakin tuntuva idea on aina ponnahduslauta innovaatioihin ja uusiin tapoihin auttaa asiakkaitamme arjessa. Jokainen työpäivä on työtä paremman Suomen puolesta.
Monenlaisia uramahdollisuuksia
OP Pohjolan liiketoiminta on jaettu kolmeen liiketoimintasegmenttiin, jotka ovat Vähittäispankki, Yrityspankki sekä Vakuutus. Tarjoamme asiakkaillemme maan kattavimman ja monipuolisimman pankki-, sijoitus- ja vakuutuspalvelujen kokonaisuuden sekä parhaat keskittämisedut. Olemme paikallinen toimija, jonka palvelut ovat saatavilla sekä monipuolisten digitaalisten kanavien että kattavan konttoriverkoston kautta.
Liiketoimintasegmenttien lisäksi OP Ryhmän osaamiskeskukset tuottavat erilaisia prosesseja ja palveluita liiketoiminnan ja pankkien tueksi. Osaamiskeskuksia ovat Kehittäminen ja teknologiat, HR, Talous- ja keskuspankki, Viestintä ja vastuullisuus, Riskienhallinta, Lakiasiat ja compliance, Perintä ja luotonvalvonta, Talousrikollisuuden torjunta sekä Sisäinen tarkastus.
Tuotamme ja kehitämme modernien pankki-, varallisuudenhoito- ja vakuutuspalveluiden lisäksi myös asumisen ja isännöinnin palveluja ja palvelukokonaisuuksia yli neljälle miljoonalle asiakkaallemme.
Ryhmässämme työskentelee monien eri alojen osaajia finanssialan ammattilaisista, kovan luokan kehittäjistä ja ketteristä muutoksentekijöistä aina asiakaspalvelun ammattilaisiin. Tuemme henkilöstöämme henkilökohtaiseen kasvuun ja urakehitykseen asiantuntijoina. Meillä pääset rakentamaan asiantuntijuuttasi ja kehittämään vahvuuksiasi monipuolisten työtehtävien parissa. Meillä ei siis ole yhtä ainoaa tapaa olla OP:lainen – meitä on hyvin monenlaisia niin koulutuksen, osaamisen kuin kokemuksenkin näkökulmasta.
Meitä kaikkia tarvitaan voidaksemme kehittyä maailman parhaaksi. Tule mukaan.
Johtamista vailla vertaa
OP Pohjola haluaa tarjota asiakkailleen parasta asiakaskokemusta. Tärkein onnistumisen avain tällä matkalla on työntekijäkokemus – toisin sanoen se millä fiiliksellä OP Pohjolan henkilöstö työskentelee, kohtaa asiakkaita ja rakentaa tulevaisuuden OP Pohjolaa. Tässä kaikessa keskeisessä asemassa on itseohjautuva toimintamalli ja jatkuvan oppimisen varmistaminen moniosaajatiimeissä. Muutos kohti itseohjautuvaa asiakasarvovirtojen äärelle keskittyvää organisaatiota edellyttää entistä suurempaa itsensäjohtamista ja yhdessä työskentelyn taitoja jokaiselta OP:laiselta. Johtajan tulee näyttää suuntaa ja mahdollistaa jokaisen työntekijän ja tiimin menestyksen. Erinomaisella yhteistyöllä ja itseohjautuvalla toimintatavalla mahdollistamme työntekijäkokemuksen sekä sen, että asiakkaamme ovat tyytyväisiä riippumatta siitä, missä hetkessä ja kanavassa he kohtaavat OP Pohjolan.
Meillä johtamisen roolissa olevan tehtävänä on mahdollistaa onnistuminen ja poistaa esteitä. Luomme ja vaalimme kulttuuria, jossa tiimit rakentavat tulevaisuuden OP Pohjolaa itseohjautuvasti yhteisen vision pohjalta. Meillä tiimit määrittävät itsenäisesti toimintatapansa ja toimintansa reunaehdot. Jokainen työntekijämme saa hyödyntää vahvuuksiaan ja erilaisuuttaan toteuttaakseen yhdessä määritellyt tavoitteet. Tässä johtaja toimii suunnan näyttäjänä.
OP Pohjolan johtamiskulttuuri perustuukin OP Johtamisen ja ketterän perusteisiin – eli läpinäkyvyyteen, asiakasarvovirtaan, moniosaamiseen, itseohjautuvuuteen ja avoimuuteen, mikä mahdollistaa jokaisen OP Pohjolan työntekijän parhaan mahdollisen osaamisen hyödyntämisen.
Henkilöstöedut
OP Pohjola tarjoaa henkilöstölleen laajat henkilöstöedut, jotka saattavat vaihdella yksiköstä riippuen. Kehitämme palkitsemistapoja jatkuvasti yhdessä henkilöstömme kanssa. Osa eduista päätetään vuosittain.
Tyypillisiä henkilöstöetuja ovat työterveyshuolto, lounasetu, harrastusten tukeminen, vanhempainvapaa, eläke-etuudet, alennukset pankki- ja vakuutuspalveluista sekä lisävakuutusturva työtapaturman tai ammattitaudin varalta.