Myynti, asiakaspalvelu ja taustatehtävät

Myynti- ja asiakaspalvelutehtävät sisältävät määrällisesti suuren osan OP:n tarjoamista kesätyömahdollisuuksista. Tehtävät koostuvat monipuolisista rahoitus- ja vakuutusalan myynti- ja asiakaspalvelutehtävistä, joissa kohtaamme henkilö- ja yritysasiakkaamme ammattimaisesti niin kasvokkain, puhelimitse kuin verkon kautta varmistaen heille luotettavan ja ammattitaitoisen asiakaskokemuksen.

Haemme asiakasrajapintaan tavoitteellisia, myynnillisiä ja rohkeita henkilöitä, jotka nauttivat asiakkaidemme kohtaamisista eri palvelukanavissa. Taustatehtävissä työskentelevät henkilöt tukevat ja tuottavat palveluita asiakasrajapinnassa työskenteleville henkilöille.

Uratarina

”Kesätyö OP:lla oli todella kasvattava ja opettavainen kokemus. Kysyin alkuvuodesta OP:lla työskentelevältä kaveriltani, että löytyisikö OP:lta mielenkiintoisia hommia kesäksi, ja päädyin hakuprosessin myötä haastatteluun kassapalveluiden tehtäviin. Haastattelu meni hyvin, ja pian työt jo alkoivatkin.

Tuntui hassulta olla pankissa tiskin toisella puolen. Mietin vain, että mitähän ihmiset mahtavat ajatella mennessään pankkiin ja kohdatessaan minut. Ajatus tuntui jotenkin mahdottomalta. Koulutuskonttorissa henkilöstö otti kuitenkin kesätyöntekijät avoimesti vastaan ja hommat lähtivät nopeasti ja sujuvasti käyntiin. Ennen kuin huomasinkaan, kesä läheni jo loppuaan ja asiakkaiden palvelu sekä järjestelmien käyttö sujui kuin tanssi.

Paras asia kesässä on ollut Malmin konttorimme työporukka. Meidät kesätyöntekijät otettiin heti mukaan porukkaan ja meistä muodostui mahtava tiimi, jossa kaikki pelasivat mainiosti yhteen. Pääsimme kassapalveluiden lisäksi hoitamaan asiakkaiden muita asioita ja saimme siten hieman esimakua myös palveluneuvojien tehtävistä. Monipuolisuus piti työn mielekkäänä ja joka päivä oppi jotain uutta.

Ennen kesää ajattelin, että pankissa työskentely olisi kankeaa ja vanhanaikaista, puvut päällä ilme vakavana mököttämistä. Kesä kuitenkin kumosi nämä luulot täysin. Suurin osa päivästä kului hymyillen, joko asiakkaan tai työtoverin kanssa. Olen aina suosinut huumorin kautta asioiden lähestymistä ja käsittelyä, ja olin iloinen huomatessani, että se toimii myös ”vakavassa pankkimaailmassa”. Toki asiallisuus tulee aina säilyttää, mutta oli mukava huomata, että työilmapiiri oli avoin ja rento.

Suosittelen OP:ta työnantajana lämpimästi kaikille finanssialasta kiinnostuneille opiskelijoille. OP:lla työskentelee paljon nuoria ihmisiä, ja jatkuvasti palkataan lisää. Työilmapiiri on siis todennäköisesti todella samanhenkistä, avointa ja rentoa. Osuuspankissa on myös lukemattomia mahdollisuuksia edetä uralla juuri sellaisiin tehtäviin, jotka sinua kiinnostavat, ja esimiehet pyrkivätkin aktiivisesti tarjoamaan etenemismahdollisuuksia työntekijöille järjestämällä erilaisia koulutuksia, kursseja ja valmennuksia erilaisia tehtäviä varten. Myös oma-aloitteisuus otetaan avosylin vastaan, ja esimiehen kanssa voi keskustella itsekin siitä, minkälaiset työt kiinnostaisivat ja mikä olisi järkevin polku sitä kohti.

Loppuun vielä kesän kokemukseni tiivistettynä: OP:lla työntekijät ovat avoimia ja positiivisia, uramahdollisuuksia riittää, ja kaikki ovat tervetulleita. Hyviä piirteitä OP:lle töihin hakemista varten ovat avoimuus ja reippaus, sosiaalisuus, sekä halu tehdä hyvää jälkeä ja oppia. Näillä piirteillä sopeutuu joukkoon ongelmitta!”

Patrik, kassa / Helsingin OP