”Puoli vuotta sitten etsin työpaikkaa, jossa muotoiluajattelu on strateginen linjaus, eikä sen puolesta tarvitse taistella. Entisenä joukkueurheilijana toivoin myös saavani tehdä töitä tiimilähtöisesti. OP on ollut juuri toiveideni mukainen työpaikka. Olen avoimena ja innostuvana tyyppinä päässyt jo puolessa vuodessa uskomattoman moneen kiinnostavaan projektiin mukaan.”
Netta Siltanen, Service Designer
”Asiakkaan näkökulma on OP:lla voimakkaasti esillä, mikä tekee muotoilijana työstäni antoisaa. Pääsen suunnittelemaan asiakaslähtöisiä palveluita, jotka vaikuttavat miljoonien ihmisten arkeen. Teemme paljon yhdessä ketterinä tiimeinä, joten työpaikkana OP tuo kokemukseni mukaan eniten iloa niille, jotka pitävät moniammatillisesta vuorovaikutuksesta.”
Petri Soini, Concept Designer
”OP on finanssialan muutoksen suunnannäyttäjä. Pitkään alalla olleena arvostan sitä, että täällä on otettu muotoiluajattelua käyttöön läpi organisaation. Itse olen päässyt tekemään yhteistyötä monipuolisesti, mikä on rikastuttanut omaa osaamistani. Meillä innovoidaan ja kehitetään mielenkiintoisia digitaalisia palveluita, jotka ovat osa monen suomalaisen arkea.”
Sanna Isotalo, UX Designer
UX Designer Heli Jeskasen urapolku on kulkenut markkinointiopinnoista konseptisuunnittelijaksi ja edelleen käyttökokemuksen asiantuntijaksi. Juuri parhaillaan Heli kertoo työstävänsä tiiminsä kanssa uransa kiinnostavinta projektia, OP Saavutettavaa.
Asiakaslähtöisyys on OP:n keskeinen strateginen linjaus ja muotoiluajattelusta on tullut siten kiinteä osa kulttuuriamme. Vuoden 2019 alussa käynnistyi myös koko organisaation kattava muutosmatkamme kohti Enterprise Agilea ja uutta ajattelutapaa.
Service Designer Natalie Söderlund tuli OP:lle neljä vuotta sitten. Hän on edistänyt muotoiluajattelun integraatiota OP:n kulttuuriin ja saanut paljon aikaan. Natalien arki täyttyy ihmisten kohtaamisista ja ilon tuottamisesta palvelumuotoilun kautta.